Friday, August 19, 2011

Perkara yang agak menjengkelkan


FB memecah-belahkan persahabatan, perhubungan...

Cerita ni tak ada kaitan dengan yang hidup atau mati. Tapi kat korang, korang dan korang yang jadikan FB ni sebagai  medan peperangan sakit hati. Cerita ni dari apa yang saya perasan lah sebab bila on9 jer, mesti ada status-status macam gini yang keluar kat home page. Korang pun dah tahu kan...

Hari ni asyik membebel je dalam hati pasal FB. Ini lah antara sebab kenapa malas nak on9 FB lama-lama. Sebab apa? Antara sebabnya, FB ni dah jadi tempat peperangan budak-budak zaman sekarang. Segala machine gun keluar. Haish. Baru nak on9, dah tak ada mood dah. 

1. Tembak-menembak

Haa ni yang rasa menyampah bila teringat ni. Okay lah fine, "FB aku, suka hati lah nak cakap apa!" Memang lah FB korang kan, tapi niat sebenar status kat FB tuh. Bukan ke nak menyakitkkan hati orang lain? Nak orang tu tahu dan rasa sakit hati kan?? Tu niat korang kan. Matang lah sikit. 

Kawan baik A: Status tuh ko tulis untuk aku ke?
Kawan baik lah sangat B: Tak lah. Ko terasa ke..
Kawan baik A: Tak de lah, macam untuk aku je.
Kawan baik lah sangat B: Ala FB ni kan umum. Aku tulis umum lah.

( ni yang jenis nak cover line lah. bajet nyeww. Cerita dari pengalaman orang yang terdekat. )


Kalau dorang dah sakit hati, kira mission accomplished la?? Hat tuih... *meludah. Lepas tuh? Dia yang dah terasa tu, balas lah sebab nak bagi si dia ni sakit hati plak. Berlanjutan sampai puas hati. Banyak gak couple2 yang macam nih. -.- FB korang, lantak lah kan.

2. Tempat luahan perasaan

girl: b, u comel lah
boy: baby u lah comel. <3
girl: ala b lah comel
boy: baby cantik! :)
girl: busyuk :)
boy: u lagi... busyuk <3

and more.. and more. ni apa kes, sekejap comel, pastu dah kutuk pasangan sendiri busyuk? WTF?! (What The Facebook?!) Hey, ur mom belikan bb, guna bbm je lah. Private story pun mau kongsi ka? Deyy.. tak malu ker? owh lupa, korang lah pasangan paaliing sweet dalam dunia ni. eww ewww... (PANG kang baru tahu!) okay fine, ni tak ada kaitan dengan perang, dan tak menjengkelkan sangat sebab meluat je. Sekali lagi, yes... FB korang, so lantak lah kan. 

p/s: dulu saya ada gak adegan tembak-menembak ni tapi dah lama kot. Sebab apa? Terasa punya pasal lah. Rasa sangat budak-budak dan tak matang. Harap-harap tak macam ni lagi. -.-

bulan puasa membebel lagi...