Tuesday, November 24, 2009

Dia dah besar



http://www.emocutez.comBila dah balik dari U ni, memang tak sabar nak jumpa adik yang paling bongsu. Rindu nak cium pipi dia tu. Bila buka pintu rumah je, dah tau dah... Dia tunggu kepulangan kakak dia ni.

Wow dia dah besar.
http://www.emocutez.com

Rasa macam sekejap je tinggalkan umah. Dia dah tinggi. N pipi dia dah tak chubby. Dari cara dia dah lain.. Dia dah pandai gayakan rambut. Tak suka la perubahan ni. Memang la semua orang makin membesar. Tapi rindu dia yang aku pernah manjakan.

Kat dapur...


" Eh apis nape wat milo sendiri? Kan air tu panas."


Rasa terkejut tengok dia buat sendiri. Bagiku, masih bahaya baginya untuk membuat air panas. Tapi.. dia cakap,

" Chutti, apis dah besar la..."


Yela.. dia dah darjah 4. Sepanjangku di rumah, dah biasa buat semua untuk dia. Dia dah pandai cuci pinggan sendiri.

Tapi aku degil. Sepanjang cuti semester ni, aku cuba buat semua untuk dia. Bayangkan lah, lauk yang dia nak makan pun, aku yang amikkan. Kalau boleh, aku nak suapkan dia. Dah biasa suap dia. Tapi, sampai bila aku nak manjakan dia. Semalam pun aku tido dengan dia. Dia takut gelap macam aku. He-he.

Petang2 dia nak main kat padang dengan kawan2. Aku risau sangat. Tapi tak kan nak teman. Nanti kawan2 dia ejek dia.

Dulu... Aku ingat lagi. http://www.emocutez.com
Aku pegang tangan dia. Dia nak gi padang. Semua kawan2 dia ejek dia. Sebab seorang kakak pegang tangan adik gi padang?? Hmm.. Mungkin aku tak sedar, dia dah besar.http://www.emocutez.com