Selamat pagi semua. makin rajin lak berblogging kan. Awak sihat? ya. Awak. Tunang saya. Ohh lupa kita belum tunang. Apa?? Saya bukan GF awak? Ohh lupa. terperasan sendiri.
Geram. Geram. Geram. Bukan sebab seorang lelaki. Sesuatu terjadi.
macam ni lah muka tengah hari semalam. geram sangat. comel kan.
Bukan hari ni. Ni pasal semalam. Rasa geram sangat sampai membebel dalam hati tak henti-henti.
Sebab??
Semalam rancang nak masak mihun goreng. Aiman pun dah tunggu. Sedang memasak, Aiman asyik tanya.
" Chutti, mihun dah siap? " Dia asyik datang dapur dan tanya benda yang sama. :)
" Aiman duk depan eh, tengok tv, jap lagi siap lah. " saya cakap macam tu.
sambung kerja kat dapur
kupas bawang, mata berair
sediakan pape yang patut
mula memasak
tang tung tang tung ( bunyi kuali ) ^^
Tiba-tiba, mula perasan sesuatu. Nape mihun ni lembik sangat. lembik. Lebih air? Oh bukan. Rasa mi tu jap, wow! wow! Apsal mi ni rasa pelik! dah la lembik semacam. Dah bertahun masak, tak pernah jadi macam ni pun. ngee. OK, hati masih geram. Kenapa ley jadi lembik sangat?
Mungkin mihun ni memang dah tarikh luput. Tengok jap plastik mihun tadi. Ohh takde tulis pape. Eh takde brand jugak? Mi apa ni? Nenek bli yang timbang ker.
Dah siap masak, baru nak perasan ni semua?! Geramnya. Aiman dah tunggu. Atok dah turun. Lunch tak siap lagi! Jadi nurse memang tak senang.
Konklusinya, bukan saya tak tau masak, mihun pun ada tarikh luput. :)
OK tata! nak g kutip surat khabar kat luar. nanti atok bangun, dia nak baca!
