Monday, September 3, 2012

Cinta tidak kesampaian



Kami bertiga dalam bilik saya. I was watching running man and out of sudden my little bro asked my mom.


" Nyak, where's my 5 ringgit? "


Saya terdengar perkataan ringgit terus $$$ macam Mr Crab. $$$ " What's 5 ringgit for? " Saya tanya. Terus diaorang tersengih-sengih. That looks made me curious, saya terus pandang nyak. I just need to know what was that money for because I knew there was something.


" Dia nangis malam tu, nyak janji nak bagi dia 5 ringgit kalau dia cerita kenapa dia nangis. "


Saya macam, haaa?? So my little brother cried the other night, and he will tell the secret if only my mom pays him?? Adik siapa ni haa. He's making money by selling confidential stories and I am eager to know even more the hows and whys. So I did asked him anyway and he wanted 10 ringgit in return. -.-


Saya terus buka laci sebelah katil, ambil purse dan bayar dia 10 ringgit tanpa fikir panjang. You sisters, you would do the same thing right? You would want to know the reasons right? Kena buli di sekolah ka? Putus cinta ka? I need to know whyy. So I paid him.


" So budak mata duitan what's the secret? "



Curi-curi ambil gambar little bro dari jauh. Nyak! ada orang tido masa buat homework! kah kah. 


p/s: cara ni pun boleh buat duit. kids nowadays, they are too 'creative' don't you think?